fredag 8 februari 2008

KÖRKORT!!

Tjoho - klarade körkortet igår! Åkte till körkortsstället åtta på morgonen, men fick åka hem igen och hämta lite mer papper...de ville ha brevpappret skolan skrivit på för att se att det verkligen är till UH jag går. Nåväl - planen var att hinna ta teorin på förmiddagen. Var lite nervis eftersom jag skummat igenom boken, men tänkte att grunderna måste jag ju ändå kunna.

Inledde testet med att svara fel (man får veta direkt om man svarar rätt eller fel) - stor röd ruta. Började bli lite nervös. Fick FEM frågor på vilka straff mineråriga får (både de under 17 och de under 21) får för att köra med alkohol i blodet, om de vägrar blåsa, minsta straff, högsta straff...Sånt som jag VERKLIGEN tänkt att de aldrig kommer fråga om....Men jovisst...fel på alla dem. Var lite sugen på att gråta av frustration!!! Tänkte att jag kört provet - och var inte sugen på att säga att jag kuggat amerikansk teori som jag sagt ska vara såååååå enkel....Klarade det i varje fall - pust :-). Till min förvåning fick jag uppkörning en timme senare! Gött!

Uppkörningsinspektören pratade hela rundan, berättare om varför hans familj flyttat till Houston - prisen på hus är 1/4 av i Californinen, där han bott tidigare. Fick i varje fall godkänt! Foto inne på kontoret och så iväg, förvisso bara med en liten papperslapp, men snart kommer kortet!! Pust - en sak till ur världen. NU - anmälningar till höstens studier...!
Titta vad man får om man klarar körkortet:



:-)

Inga kommentarer: