söndag 22 juli 2007

Dagens karavanmat!


Mmm...ser fram emot dagens lunch eller middag - har inte riktigt bestämt vilken måltid som ska bli karavanmat. MEN - jag har bestämt vad det ska vara i dagens karavanmat...Se bilden bredvid.

OK - vad som ska vara till vet jag inte än, men antagligen blir det kyckling. Receptet för den goda (tror jag...) rätten är som följer:
I med lite smör i stekpannan och smält. När det slutat fräsa så slänger du i lite hackad lök, de gröna (osvavlade!!) russinen och lite curry. Blanda detta sedan med bulgur. Jag har ingen bulgur hemma, så jag blandar med couscous och hoppas på ett nästan lika bra resultat!

Detta ska tydligen även vara grymt gott till kallrökt lax - men byt då ut curryn till tandoori!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot lite karavanmat hemma hos dig!! :-) eller kanske hos mig, ser fram emot att bli matkaravaniserad :-)

Kram Evis