fredag 20 juli 2007

Karavaniserad!


Matkaravan på Möllan!

Har varit på min första nu - äntligen! Bjöd min kära bror på karavan förra året(födelsadagspresent) - men vi gick först i år, och det var en härlig upplevelse. Rekommenderar! Titta gärna in på deras hemsida www.matkaravan.nu. Vi hade Linda som guide - en mycket gullig och bra guide som verkligen inspirerade. Jag har stora planer på att göra långkok i helgen...Lindas tips!

Min favvo är nog ändå köttbutiken och Vladen (hoppas han stavar sitt namn så). Vladen har ett rökeri nere i hamnen där han röker allt sitt kött själv. Testade spickeskinka, en underbart god rökt korv och...SYLTA på bland annat gristunga!! Snacka om bungy-jump. Linda sa att det var lite bung jumps som skulle tränas och hon lovade vara vårt gummiband. Det var hon - höggravid men stoppade ändå i sig alla grejjer med devisen att vet man ursprung (och vet att det är bra...) så är det inga problem. Tungan (som jag kallar syltan för att låta ÄNNU modigare) var faktiskt bättre än jag trodde. Hur som - vill tillbaka till Vladens köttbutik så snart som möjligt och laga god mat!

Så - snart kommer en massa goda mattips ut som jag ska testa baserat på alla goda tips från Linda!

kram och ha en mysig helg - nu ska jag testa Möllanfestivalen (har ingen aning om vad den går ut på...)

Inga kommentarer: