onsdag 25 juli 2007

Vladen hjälpte mig...


...komponera ihop kvällens middag. Var ju sugen på att göra ett långkok á la Linda (Matkaravan), men 1 timme känns inte direkt som lång tid...så jag bad Vladen i köttbutiken på Möllevångstorget hjälpa mig. Det blev detta...

Nötkött som jag inte längre minns vad det hette (dålig start Lisa...) och en fuskburk för att göra en gryta på detta. Men känner redan att jag vuxit som matlagare - så nästa gång KOMMER jag verkligen att göra det helt själv, för jag har åtminstone ett hum om VAD som ska vara i grytan. Det enda halvfabrikatet som kommer ner i min gryta då är krossade tomater! Till denna smarriga gryta (som jag just provsmakat - den är smarrig!) serverar jag fullkorns-couscous.

Henke är hemma om ca 10 minuter och jag sa att maten blir en överraskning - får se vad han säger! Själv är jag ganska stolt!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho! På onsdag ska jag bli karavaniserad! Ser fram emot att träffas, det känns som det var längesen fast det inte var det!

Kraam