lördag 23 april 2011

CHILI och TOMAT

Fick dessa två plantor av min svägerska, C. En tomat, närmast i bild, och en chili. Efter att ha läst lite på internet om chili blev jag faktiskt sugen på att verkligen satsa på det! I år kommer det bara bli denna plantan, eftersom jag inte kan göra så mkt just nu - men ändå!

Just nu står "hon" i fönstret i vardagsrummet, men tror bestämt att det blir en flytt ut till uterummet idag, Påskafton. Chilin vill ha det varmt och ljust, så det kommer passa utmärkt!
När den vuxit till sig lite till, typ dubbla storleken som är 30 cm, tänker jag plantera om den i en större kruka. Tomaten får hänga med!
Länk till en av de sidor som hade jättebra chili-odlingstips:http://capsicumpeppers.blogspot.com/

1 kommentar:

Nina sa...

Hej!
Trevlig blogg du har, här kommer jag nog att kika in igen.
Vad roligt att du fastnat för chiliodling. Det har jag också gjort. Det är jättekul och framförallt så gott med egen chili på maten.