måndag 18 april 2011

OK - är i full gång nu. Tallen som stått på framsidan och snott vatten från alla andra växter samt skräpat ner har nu rykt och i dess fotspår finns sen i helgen en lite syrenplantering. Jag plockade rotskott från en större gammal häck och satte dem mot staketet. Grävde först hål i marken, typ 40*40 cm och vattnade i hålen. Därefter i med plantor (svårt få loss allt runt omkring, så jag tog mer eller mindre hela paketet som jag grävt loss) och vattnade dessa. På med jord - blandade 50% av jorden från hålen med 50% plantjord - vattning på det. Ska blir mycket spännande att se om det tar sig.

Räknar med att, om det nu tar sig, att jag får blommor om två år. Har jag lite tur kanske redan nästa sommar. Tror det kommer ta sig - med tanke på hur gärna den skjuter rotskott måste den gärna vilja växa och flyttar jag den då och sköter om den måste det funka helt enkelt! De såg pigga o glada ut i morse :-)

Idag har jag opererat foten, så jag kommer tyvärr inte kunna sköta om trädgården på ett tag - men skickar ut min käre man ikväll för att vattna! Ska även passa på att se till att han vattnar lökarna med näring - hörde på Odla med P1 att nu är rätt tid. Min påskliljor börjar se lite trötta ut, och endel blommar inte - tydligen ett tecken på att de fått för lite näring. Det är nog den där tallen som tagit allt under många år! Ändring på väg...

Kram och längtar efter en frisk fot som kan ta mig ut i trädgården.

Inga kommentarer: